pastillas para hombre comprar cialis online precio bajo viagra generico online

Baròmetre de l’ús del català a Internet – octubre 2014

 Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 d’octubre del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,49% (mitjà), 0,08 punts percentuals superior al del mes anterior (63,41%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes d‘octubre del 2014:

  • La Plataforma per la Llengua i WICCAC demanen la implementació d’una versió en llengua catalana a l’edició digital de La Vanguardia. La Plataforma per la Llengua i WICACC han enviat una comunicació al Grup Godó, demanant la implementació d’una versió en català a l’edició digital de La Vanguardia, el diari més llegit a Catalunya. Tot i que des de fa més de tres anys que l’edició en paper de La Vanguardia ja compta amb una edició en català, l’edició digital és encara només en castellà. Amb la inauguració de l’edició digital en català del diari madrileny El País, actualment 4 dels 5 diaris en paper més llegits de Catalunya, tenen edició en llengua catalana: El Periódico, El Punt Avui, Ara i l’esmentat EL PAÍS. En aquest context de normalització del català en les edicions digitals dels mitjans de comunicació, la manca de la nostra llengua a la web de La Vanguardia és percebuda pels lectors com una incongruència, i més tenint en compte que ja existeix l’edició en català en paper.
  • El diari EL PAÍS va inaugurar el passat 6 d’octubre una edició digital en català amb el domini elpais.cat. Fa 32 anys EL PAÍS va imprimir el primer exemplar de la seva edició a Catalunya i va començar a publicar pàgines setmanals en català dedicades a la llengua i la cultura catalanes, sota la rúbrica de Quadern de Cultura; unes pàgines que constitueixen el nucli de l’edició digital que ara es posa a disposició dels seus lectors. Des de WICCAC donem la benvinguda a aquesta edició catalana d’EL PAÍS, que en certa manera agafa el relleu de la que va tenir no fa gaire temps el Diario Público.
  • Vídeo de la campanya #LinkedInCatalan per aconseguir que LinkedIn incorpori el català. La periodista Xantal Llavina és la protagonista del nou vídeo de la campanya #LinkedInCatalan publicat el 29 d’octubre. En els seus poc més de dos minuts de durada s’hi exposa un resum dels arguments d’aquesta campanya, iniciada a principis de setembre i que tindrà una durada de sis mesos, fins el mes de març del 2015. És molt important fer la màxima difusió possible d’aquest vídeo, especialment compartint-lo a través de les xarxes socials, per ajudar a que la campanya sigui un èxit.
  • El grup de LinkedIn “In Catalan, please” ja supera els 2.100 membres a 31 d’octubre. El grup dedicat a aquesta iniciativa, que està tenint un important creixement en els darrers dies, és una de les peces bàsiques de la campanya #LinkedInCatalan, ja que es pot considerar que si aconsegueix un important ressò és més probable que LinkedIn pugui donar una resposta positiva a la petició. De fet, es calcula que a LinkedIn hi ha un milió de catalanoparlants amb perfil creat, molts dels qual podrien estar interessats en sumar-se a la campanya. Des de WICCAC fem una crida a que ho facin.
  • Rimarts Cava ha incorporat versió en català a la seva web. Rimarts ha renovat recentment la seva web, que fins ara no tenia versió en català, i hi ha afegit la nostra llengua. Des de WICCAC expressem la nostra satisfacció per aquest fet, que és un pas més en la total normalització del català en aquest sector (96,46% de webs analitzades al baròmetre).
  • Doble promoció de tardor 2×1 i 1×2: el domini .cat torna a baixar preus. La Fundació puntCAT ha posat en marxa una doble promoció de tardor per tal de facilitar el registre de dominis .cat. La campanya, que romandrà operativa fins al 31 de desembre, permet registrar dos .cat pel preu d’un (2×1) i un .cat per dos anys pel preu d’un any (1×2). Sis registradors de dominis s’han adherit a la iniciativa. Més informació a la notícia de la Fundació puntCAT.
  • La Plataforma per la Llengua exigeix una rectificació immediata al govern espanyol pel seu secessionisme lingüístic als webs institucionals. Més de la meitat dels 34 webs analitzats per la Plataforma per la Llengua diferencien entre català i valencià. La Plataforma per la Llengua troba especialment alarmant la distinció entre català i mallorquí que fa el ministeri d’Educació per inscriure’s a uns cursos en anglès. Alguns dels webs analitzats són: ADIF, RENFE, Gobierno de España, Casa Real, Tribunal Constitucional o el Congreso de los Diputados. En els pocs casos en que hi ha una versió en català, en cap cas és real ni completa. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.
    Estudi sobre el tractament de la llengua catalana en els webs de les empreses públiques i de les institucions del govern espanyol.
  • La Plataforma per la Llengua convoca la segona edició del Premi Martí Gasull i Roig. Gràcies a l’èxit de la primera edició i amb l’objectiu de continuar l’homenatge a Martí Gasull i Roig, un dels fundadors i principal impulsor de l’ONG del català que va morir el setembre de 2.012 en un accident de muntanya a l’Himàlaia, la Plataforma per la Llengua convoca la segona edició del Premi Martí Gasull. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.
    Web del Premi Martí Gasull i Roig

Altres notícies del mes d‘octubre:

  • Descobrir l’entorn amb la Wikipedia (VilaWeb, 29-10-2014)
    Una nova funció de l’aplicació mòbil de l’enciclopèdia oberta proposa articles relacionats amb llocs i indrets pròxims a l’espai on ens trobem.

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

Baròmetre de l’ús del català a Internet – setembre 2014

Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 30 de setembre del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,41% (mitjà), 0,02 punts percentuals superior al del mes anterior (63,39%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes de setembre del 2014:

  • WICCAC fa una crida a les entitats, les universitats, les empreses i els particulars a donar suport i a adherir-se a la campanya #LinkedInCatalan per aconseguir que LinkedIn incorpori el català. Amb aquesta campanya es vol aconseguir que LinkedIn, la principal xarxa social professional del món, accepti introduir currículums escrits en català, així com un menú de navegació en llengua catalana. Des de la web de la campanya linkedincatalan.cat s’hi poden fer les adhesions individuals o col·lectives, així com fer-ne difusió a través de Twitter, Facebook o de la pròpia LinkedIn, on s’hi ha creat un grup dedicat a la iniciativa. La campanya tindrà una durada de sis mesos. Més informació a la notícia publicada a la web de WICCAC el passat 11 de setembre.
  • Es presenta la versió 2.4 del Catalanitzador de Softcatalà per al Windows i Mac. El Catalanitzador de Softcatalà és un programa que posa a l’abast de qualsevol usuari de forma senzilla tenir en català els ordinadors amb el Microsoft Windows o Mac OS X. En executar-lo, el Catalanitzador analitza automàticament els canvis que cal fer i, en un procés guiat, els realitza sense que l’usuari s’hagi de preocupar de res més. Més informació a la notícia de Softcatalà.
  • Presentat el VII Informe sobre la llengua catalana (2013). L’Informe, elaborat per la Plataforma per la Llengua, l’Institut d’Estudis CatalansXarxa CRUSCAT i Òmnium Cultural, constata els efectes de l’ofensiva contra l’estatus normatiu de la llengua catalana i de l’estratègia per a frenar la presència del català en l’ensenyament. Des de WICCAC destaquem aquest paràgraf de l’apartat que tracta de la situació del català segons el territori: “En relació amb l’estat de salut de la llengua, es pot afirmar que el conjunt de la comunitat lingüística catalana acull un ventall ben matisat de situacions sociolingüístiques. Així, s’hi poden trobar regions on les expectatives de normalitat lingüística són plenament justificades (Catalunya i Andorra) i unes altres amb uns indicadors sociolingüístics força deficitaris (Catalunya del Nord i l’Alguer). Al bell mig d’aquests dos grups hi ha tres territoris (Illes Balears, País Valencià i la Franja) on la llengua pateix de manera especial els embats d’una administració autonòmica que no només no ha apostat decididament per la rehabilitació de la llengua històrica, sinó que està potenciant mesures que a mitjà termini poden alterar greument la funcionalitat comunicativa del català en el seu ecosistema històric”.
  • Apple ha llançat l’iOS 8 amb dictat en català. El nou sistema operatiu dels iPhone i iPad ja es pot descarregar, tal com ja es va anunciar el passat mes de juny, quan es va presentar la versió beta a la conferència de desenvolupadors WWDC 2014 celebrada a San Francisco.
  • Ros Roca ha suprimit el català de la seva web. Ros Roca Environment, multinacional catalana fundada l’any 1953 a Agramunt i amb seu corporativa central i fàbrica a Tàrrega, ha suprimit el català de la seva web i actualment només la té en castellà i anglès. Ros Roca centra la seva activitat en la fabricació de béns d’equip i en el disseny i desenvolupament de sistemes i processos d’enginyeria aplicats al medi ambient.

  • Obert al públic el domini .scot per a webs relacionades amb Escòcia i la cultura escocesa i gaèlica. Es podria dir que, com passa a Catalunya amb el domini .cat, Escòcia ja és independent a Internet amb el domini .scot des del 23 de setembre, quan es va obrir a tots els usuaris. Aquest domini l’havia sol·licitat a la ICANN l’any 2009 l’organització sense ànim de lucre dotscot.net i ha tingut l’assessorament de la Fundació puntCAT – domini .cat.
  • La Plataforma per la Llengua denuncia que les botigues Tiger apliquen polítiques discriminatòries vers el català i actuen al marge de la legalitat. L’obertura recent de noves botigues de la cadena danesa de papereria i objectes diversos Tiger al nostre país, no s’ha vist acompanyada de polítiques respectuoses amb el consumidor català. Com ja havien fet altres multinacionals; Tiger aplica una política discriminatòria única a Europa vers el consumidor català a més d’incomplir diversos preceptes de la legislació actual. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.

  • Els piulets geolocalitzats van dibuixar la V de la Via Catalana 2014 de l’Onze de Setembre, segons es pot veure clarament en el mapa fet mitjançant els piulets geolocalitzats elaborat per un equip d’investigadors de l’Institut de Física Interdisciplinar i Sistemes Complexos (IFISC), especialitzat en l’anàlisi de dades de xarxes socials.

Altres notícies del mes de setembre:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

 

WICCAC dóna suport a la campanya #LinkedInCatalan

WICCAC dóna suport a la campanya “LinkedInCatalan” per aconseguir que la xarxa social professional LinkedIn accepti introduir currículums escrits en català, així com un menú de navegació en llengua catalana.

Des de la web de la campanya linkedincatalan.cat s’hi poden fer les adhesions individuals o col·lectives, així com fer-ne difusió de la campanya a través de Twitter, Facebook o de la pròpia LinkedIn, on s’hi ha creat un grup dedicat a la iniciativa. És molt important fer difusió de la campanya per a poder aconseguir el màxim d’adhesions possibles.

La presència del català a LinkedIn, la xarxa social professional líder al seu sector amb més de 300 milions d’usuaris arreu del món, seria de gran utilitat per a les empreses i els usuaris, ja que les empreses de Catalunya tenen en compte majoritàriament el coneixement de la llengua catalana per a la selecció del seu personal.

Actualment LinkedIn permet introduir currículums en 9 llengües amb menys número de parlants que el català -l’armeni, l’albanès, el finès, l’eslovac, el danès, el noruec, el lituà, el letó i l’islandès- i amb 4 que en tenen aproximadament els mateixos: l’hongarès, el grec, el txec, i el suec. El català, amb uns 10 milions de parlants, és una llengua molt activa a Internet i també ho vol ser a LinkedIn.

La campanya, impulsada per la Fundació puntCAT, compta amb el suport de la Plataforma per la Llengua, Softcatalà, WICCAC, Amical Wikimedia (Viquipèdia en català), SecondNews i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC, i tindrà una durada de sis mesos, finalitzant el mes de març, coincidint amb la pròxima edició del Mobile World Congress de Barcelona, amb el lliurament als responsables internacionals de LinkedIn de la “Carta oberta a LinkedIn” i de totes les adhesions recollides en el transcurs de la campanya.

A la web de la campanya s’hi recullen informacions amb infografies força interessants en els seus diferents apartats: “Què ens amoïna?”, “Carta oberta a LinkedIn”, “Un idioma potent”, “La llengua de Barcelona”, “Fes córrer la veu” i “Posa-t’hi el logo”, així com “Adhereix-t’hi en un click” i un comptador en temps real de les adhesions rebudes.

Baròmetre de l’ús del català a Internet – agost 2014

  • WhatsApp té versió de la seva web en català.
  • A punt de fer 9 anys, el .cat és un domini plenament consolidat.
  • Lefties, botiga online d’Inditex inaugurada a l’agost, té versió en català.
  • Puig, Simon i La Seda de Barcelona han suprimit el català de les seves webs.
  • La web TripAdvisor torna a prohibir l’ús del català en les opinions i comentaris dels seus usuaris.
  • Ullsvermells.com, les estadístiques de la Via Catalana 2014 en temps real.
  • Guifi.net, la xarxa de telecomunicacions comunitària més gran del món. (Font: VilaWeb – ACN)
  • Internet tenia més de 2.800 milions d’usuaris a tot el món a 31-12-2013, el 39% de la població.

Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 d’agost del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,39% (mitjà), 0,01 punts percentuals inferior al del mes anterior (63,40%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes d‘agost del 2014:

  • WhatsApp, l’App multiplataforma mòbil de missatgeria més popular, que permet intercanviar missatges sense pagar pels SMS, té versió de la seva web en català, afegint-se a altres webs de grans companyies com Google, Facebook, YouTube, Twitter, Live.com (Microsoft), Blogspot (Blogger), així com la Wikipedia (Viquipèdia en català). WhatsApp ha assolit la impressionant xifra de 600 milions d’usuaris actius al mes.
  • A punt de fer 9 anys, el .cat és un domini plenament consolidat. El domini .cat és el domini de primer nivell d’Internet per a la llengua i cultura catalanes. Dels més de 77.900 dominis .cat registrats actualment un 56,8% són d’empreses, un 98,3% de les quals privades. Multinacionals i grans empreses presents a Catalunya tenen domini .cat, com Google, Microsoft (Catalunya), Nestlé, Danone, Decathlon, Eismann, Deutsche Bank, YouTube, Repsol, Gas Natural, Iberia, Movistar, Vodafone, Vueling, Booking, FC Barcelona, Freixenet, Torres o Fnac, tot i que aquesta darrera només té una petita part de la seva web en català, concretament la secció de llibres en català. Quant a l’ús que se’n fa del domini, el .cat és el tercer domini amb més densitat d’informació d’entre els dominis genèrics, darrera del .musem i del .com. Així, els webs .cat aporten més contingut a la xarxa que els .org, .net i .info, entre d’altres. El domini .cat ha anat abaixant els preus d’alta i de renovació i diverses vegades l’any realitza promocions amb descomptes. Més informació a la web de la Fundació puntCAT.
  • Lefties, botiga online d’Inditex inaugurada a l’agost, té versió en català. S’afegeix així a altres marques d’aquest grup com om Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti i Zara Home.
  • Puig, Simon i La Seda de Barcelona han suprimit el català de les seves webs.
    Puig, fundada l’any 1914, és una empresa familiar de moda i fragàncies amb seu a Barcelona, dirigida en l’actualitat per la tercera generació de la família. Els productes de Puig es distribueixen en més de 140 països de tot el món, i les seves filials són presents en 21 d’ells.
    Simon, que actualment només té versió de la seva web en castellà, anglès i portuguès, és la capçalera d’un grup industrial format per 25 empreses a tot el món, amb seu central a Barcelona, que va néixer l’any 1916 en un petit taller familiar a Olot. És una empresa líder en el mercat espanyol i amb una notable posició en el mercat mundial de material elèctric de baixa tensió.
    La Seda Barcelona (LSB), actualment en mans del grup extremeny Cristian Lay, va suprimir el català de la seva web fa uns mesos. La Seda de Barcelona és un grup industrial d’embalatge de plàstic que opera a nivell internacional, a través de les seves 14 plantes a Europa, Turquia i Nord d’Àfrica, i té plantes al Prat de Llobregat, on té la seu central, i a La Canonja, al Tarragonès.
  • La web TripAdvisor torna a prohibir el català als usuaris. Segon va informar Nació Digital el passat 20 d’agost, la web de TripAdvisor ha tornat a prohibir l’ús del català en les opinions i comentaris dels seus usuaris. Recordem que aquest tema s’arrossega des de fa temps i que des de WICCAC, conjuntament amb la Plataforma per la Llengua, ja els vam adreçar una queixa el mes de febrer del 2013.
  • Ullsvermells.com, les estadístiques de la Via Catalana 2014 en temps real. En aquest portal es poden veure les estadístiques de la Via Catalana 2014 en temps real, amb gràfics que mostren l’ocupació dels diferents trams de la V de la campanya ‘Ara és l’hora’ de l’11 de setembre, amb informació addicional de la parada de metro més propera.
  • Guifi.net, la xarxa de telecomunicacions comunitària més gran del món. Guifi.net és un servei de telecomunicacions que ofereix connexió a Internet al marge del circuit comercial convencional on dominen les operadores tradicionals. Es tracta d’una xarxa en què cada usuari contribueix a estendre-la pel territori connectant-s’hi. Guifi.net es defineix com una xarxa ‘oberta, lliure i neutral’. (Font: VilaWeb – ACN)
  • El total d’usuaris d’Internet al món a 31-12-2013 era de més de 2.800 milions (2.802.478.934), amb una penetració (% de població) del 39%. Per zones geogràfiques, la distribució és la següent: Nord Amèrica, 84,9%; Europa, 68,6%; Oceania, 67,5%; Sud Amèrica i Amèrica Central, 49,3%; Orient Mitjà, 44,9%; Àsia, 31,7%; i Àfrica, 21,3%. (Font: Internet World Stats)

Altres notícies del mes d‘agost:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

 

Baròmetre de l’ús del català a Internet – juliol 2014

 Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 de juliol del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,40% (mitjà), 0,12 punts percentuals superior al del mes anterior (63,28%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes de juliol del 2014:

  • Increment de 24,65 punts percentuals en l’ús del català en els 12 anys d’existència (2002-2014) del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC. El Baròmetre de l’ús del català a Internet, que va fer 12 anys el passat mes de juny, constata el constant increment de webs que utilitzen la llengua catalana. Concretament, el percentatge global d’ús del català ha passat del 38,75% a 9 de setembre del 2002 al 63,40% a 31 de juliol del 2014, amb un increment global de 24,65 punts percentuals. Destaquem que alguns sectors han tingut un increment superior als 40 punts percentuals, i en alguns casos als 50, en aquests 12 anys, com són els de Viatges, Turisme,Transports i Hotels (56,42), Immobiliàries i Construcció (55,38), Informàtica i Internet (50,69), Moda, Roba i Perruqueria (43,67), Alimentació i Begudes (42,00) i Òptiques (41,67). També són significatius els increments de sectors com els d’Assegurances i Mútues (30,95), Cinema (30,50), Grans empreses i multinacionals (22,27), Fires i Salons (21,08) i Telecomunicacions, Electrònica, Telefonia Mòbil i Tecnologia (18,64). Per contra, els únics sectors amb increment negatiu han estat els de Ràdio, Televisió, Grups de Comunicació i Productores (-16,90) i Esports (-5,92). Malgrat aquests importants increments, cal seguir treballant per a la progressiva normalització de la llengua catalana en aquest àmbit, ja que el percentatge global actual d’ús del català només és del 63,40%, la qual cosa significa que encara no s’arriba a les dues terceres parts de webs amb presència del català.
    Enllaços:
    Últim resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet
    Històric dels Resums de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet (des d’agost del 2002)
  • Massimo Dutti i Zara Home, del grup Inditex, han incorporat versió en català a les seves webs, com ja havien fet anteriorment altres marques del grup, com Zara, Pull & Bear, Bershka i Stradivarius. Des de WICCAC celebrem aquestes incorporacions del català a més webs del Grup Inditex, que en aquests moments ja només té sense versió en aquesta llengua les webs d’Oysho i Uterqüe, que només disposen de versions en castellà i anglès.
  • LG Electronics confirma a la Plataforma per la Llengua que també ha incorporat el català en els seus dispositius mòbils. Els quatre primers fabricants mundials de smartphones ja incorporen la llengua catalana als seus dispositius: Samsung, Nokia, Apple i ara LG. Progressivament, el català es va normalitzant en l’àmbit dels telèfons mòbils intel·ligents. LG Electronics, el quart fabricant mundial de dispositius mòbils en volum de vendes l’any 2013, ha confirmat a la Plataforma per la Llengua que ha inclòs la llengua catalana en la gran majoria dels seus dispositius mòbils. A més, assenyalen que la possibilitat de configurar els smartphones LG en català està disponible en la pràctica totalitat dels darrers models. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.
  • Presentació del llibre Sobirania.cat. 10 anys de la revolta política catalana a Internetdel periodista Saül Gordillo. El llibre és una crònica de l’impacte dels mitjans digitals i les xarxes socials en el procés sobiranista català i de com sʼinterrelacionen, i ha estat editat per la nova editorial Crea’t Edicions. Felicitem a Saül Gordillo per aquesta interessant, completa i necessària crònica històrica d’aquests 10 anys (2004-2014) de la Internet en català i li agraïm el reconeixement que fa en el llibre a la tasca de WICCAC, citant el Baròmetre de l’ús del català a Internet, que precisament el passat mes de juny va complir 12 anys, ja que va ser creat el ja llunyà 12 de juny del 2002. Durant aquest mes de juliol s’han fet fins a 10 presentacions del llibre en diversos indrets del territori català.
  • Neix Critèria, un espai web que recull les orientacions i les propostes dels serveis de correcció de l’IEC. Inclou orientacions i propostes que pretenen resoldre les qüestions tipogràfiques i alguns aspectes lingüístics de detall no regulats per la normativa lingüística actual, com a resultat de l’experiència professional dels serveis de correcció de l’IEC. L’objectiu principal de la web és ajudar a homogeneïtzar i a millorar els textos formals que es redacten i es publiquen en aquesta institució. Més informació a la notícia de l’IEC.
  • Els materials del projecte de recerca en dialectologia Atles Lingüístic del Domini Català (ALDC), consultables a partir d’ara per Internet. Es tracta d’una obra d’un gran valor etnogràfic, un referent de la llengua històrica que permet estudiar la variació lèxica, fonètica, morfològica i sintàctica del català del segle XX, que permet viatjar per la llengua a través de les variants i que ara, a més, serà accessible a tothom gràcies a Internet. Més informació a la notícia de l’IEC.
  • No desaprofiteu l’ocasió! Els dominis .cat també a només 5 euros l’agost. La campanya d’estiu de la Fundació puntCAT, que permet a qui ho desitgi registrar un domini .cat per tan sols 5 euros el primer any, s’allarga un mes més i serà vàlida tot l’agost. Hi participen setze registradors de dominis. Més informació a la notícia de la Fundació puntCAT.
  • El registrador RedCoruna ja ofereix dominis .cat. Ho fa, a més, a un preu molt competitiu, ja que RedCoruna s’ha adherit a la campanya d’estiu de la Fundació puntCAT, que permet registrar dominis .cat a només 5 euros anuals els mesos de juliol i agost. RedCoruna és una companyia gallega nascuda el 2002 que es troba entre les deu primeres empreses de hosting del mercat estatal. Més informació a la notícia de la Fundació puntCAT.

Altres notícies del mes de juliol:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

 

Baròmetre de l’ús del català a Internet – juny 2014

Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 30 de juny del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,28% (mitjà), un 0,13 percentual superior al del mes anterior (63,15%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes de juny del 2014:

  • La Plataforma per la Llengua i WICCAC han demanat a Grimaldi Lines la implementació del català a la seva web, així com que utilitzin aquesta llengua en els seus anuncis publicitaris a la ciutat de Barcelona. A la petició, entre altres coses, se’ls diu “Des de les nostres entitats hem pogut constatar que Grimaldi Lines no disposa d’una versió en català del web corporatiu, ni tampoc empra aquesta llengua en la publicitat comercial al carrer i als transports públics de la ciutat de Barcelona, a pesar de ser una de les principals empreses que opera al Port de Barcelona. En l’àmbit del web, altres grans empreses dedicades al transport marítim de passatgers implantades en aquest port, com ara Baleària i Acciona Transmediterránea, ja disposen d’una versió del web corporatiu en llengua catalana”, així com que “el català és una llengua mitjana d’Europa, parlada en quatre estats d’Europa: Espanya, França, Andorra i Itàlia, i que compta amb més de 10 milions de parlants” i que “l’ús del català no només és rendible, sinó que també és una oportunitat d’obtenir una imatge d’empresa propera, de qualitat i responsable amb els drets dels consumidors”.
  • KH Lloreda i Opticalia han incorporat recentment la versió en català a les seves webs. KH Lloreda és una empresa familiar situada a Canovelles (Vallès Oriental) que va iniciar la seva trajectòria l’any 1949 i que es dedica a la fabricació i comercialització de productes de neteja per a la llar i per al sector industrial. Opticalia és líder en número d’òptiques a Espanya amb més de 600 establiments.
    Gallina Blanca ha recuperat fa pocs dies la versió en català de la seva web, que havia suprimit fa uns mesos, quan va fer la renovació total de la web. Així, quan s’hi volia accedir, apareixia un avís que deia “Estem treballant en la traducció del web en català”. Gallina Blanca és la marca i l’empresa més emblemàtica del grup català Agrolimen.
  • Alcampo confirma a la Plataforma per la Llengua que incorporarà el català a la seva web abans de finals d’any. La Plataforma per la Llengua i WICACC van enviar comunicacions demanant a dos dels principals grups distribuïdors amb presència als territoris de parla catalana, com DIA i Alcampo, que incorporin el català a les seves webs i en altres serveis electrònics. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua del 27 de juny.
  • Una campanya feta a través de Change.org ha recollit més de quaranta mil signatures demanant que TripAdvisor permeti l’ús del català per escriure ressenyes i opinions a la seva web. Recordem que la Plataforma per la Llengua i WICCAC ja van fer una queixa a TripAdvisor en aquest mateix sentit el mes de febrer del 2013.
  • La nova botiga d’Ikea d’Alfafar (País Valencià) no té versió en català de la seva web. Malgrat les bones expectatives que s’havien generat amb els anuncis sobre la nova botiga fets en valencià, Ikea no ha seguit l’exemple dels seus establiments a Catalunya, on el català hi és present a la web i a la botiga. La web de la botiga d’Alfafar només té versió en castellà.
  • Apple inclou el dictat de veu en català a la nova versió del seu sistemes operatiu iOS 8 per a dispositius iPhone, iPad i iPod, presentat a la seva conferència de desenvolupadors WWDC 2014 a San Francisco. La versió definitiva estarà disponible a la tardor. Més informació a Appledroid.
  • Softcatalà va presentar el passat 28 de maig noves d’eines per a traductors de programari en català que ha estat desenvolupat durant el darrer any. Les podeu trobar a la pàgina “Recursos lingüístics per a la traducció”. Més informació a la notícia de Softcatalà.
  • El creador de la Wikipedia, Jimmy Wales, en la seva ponència al Fòrum Impulsa celebrat a Girona, va destacar la passió per la llengua que hi ha Catalunya i va recordar que el català va ser la tercera llengua de l’enciclopèdia en línia. També va dir “Actualment la Wikipedia té trenta milions d’articles en 287 llengües diferents. Des del primer moment, el meu somni era imaginar que cada persona del planeta pogués tenir lliure accés a la suma de tot el coneixement humà. Al final d’aquest any esperem veure 3.000 milions de persones connectades a Internet, i farem que la Wikipedia arribi a tots els racons del món”. Actualment la Viquipèdia en català ja compta amb més de 430.000 articles.
  • HTC confirma a la Plataforma per la Llengua que ha inclòs el català als seus terminals mòbils. El fabricant taiwanès de terminals mòbils intel·ligents HTC, una de les empreses més importants del sector, ha confirmat a la Plataforma per la Llengua, a través de la seva filial ibèrica, que ha inclòs la llengua catalana en tots els terminals. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.
  • Les 10 millors apps del mes de juny (font: ycom.cat). Aquest és el tercer recull d’aplicacions que mensualment elabora @appocalipsi pel portal ycom.cat. Després de l’èxit de la primera i la segona entrega, aquest recull incorpora apps ideals per entretenir-nos aquest estiu, jocs, utilitats, il·lustracions i molt més. Més informació a la notícia d’ycom.cat.

Altres notícies del mes de juny:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC: