pastillas para hombre comprar cialis online precio bajo viagra generico online

Baròmetre de l’ús del català a Internet – desembre 2014

 Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 de desembre del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,58% (mitjà), 0,03 punts percentuals superior al del mes anterior (63,55%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes de desembre del 2014:

  • Banco Santander ha incorporat recentment la versió en català a la seva web. Recordem que la Plataforma per la Llengua i WICCAC els ho vam demanar per correu postal i també per correu electrònic el mes de desembre del 2013. Amb aquesta incorporació a la web del Banco Santander, el català ja és present a la pràctica totalitat de les webs dels sis bancs més importants de l’estat espanyol, Santander, CaixaBank – la Caixa, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), Bankia, Banc Sabadell i Banco Popular, tot i que aquest darrer només per als seus clients. Des de WICCAC celebrem aquest fet, que ajuda a normalitzar una mica més la presència de la nostra llengua a Internet en un dels àmbits més utilitzats pels usuaris.
  • La Plataforma per la Llengua i WICCAC han demanat la versió en català a Spotify, afegint-se així a la iniciativa @spotifyencatala que es va posar en marxa recentment i que està activa a les xarxes socials Facebook i Twitter. La petició s’ha fet per correu postal a les seus central internacional de Spotify de Suècia i a la d’Espanya.
  • Air Europa, Argal i Santa Lucía Seguros han suprimit la versió en català de les seves webs. Es tracta d’un fet que passa relativament sovint, quan les empreses fan renovacions de les seves webs i ho fan oblidant-se del català. La companyia aèria Air Europa, amb seu a Llucmajor (Migjorn, Illes Balears), ara només té versions en castellà i anglès. El Grupo Alimentario Argal, amb seu social i una gran planta a Miralcamp, a la comarca lleidatana del Pla d’Urgell, ara “només” té versions en castellà, anglès, francès i alemany. Santa Lucía Seguros, amb força agències en terres de parla catalana, a consulta de WICCAC, ens ha dit que després de la recent renovació de la seva web, aquesta només està disponible en castellà, i que “esperen poder oferir en breu la versió en català”. Esperem que les webs d’aquestes tres empreses recuperin aviat la nostra llengua.
  • Si vols que LinkedIn incorpori el català el 2015 adhereix-te a la campanya #LinkedInCatalan. La campanya presenta per aquestes festes “Jo també m’he demanat una versió de LinkedIn en català per al 2015!”. Esperem que ajudi a que s’afegeixin més usuaris al grup de LinkedIn “In Catalan, please” i així es pugui aconseguir l’objectiu de la campanya. LinkedIn és la xarxa social professional més important del món i és molt necessari que el català hi sigui present com a signe de normalitat d’una llengua molt activa a Internet, amb més de 10 milions de parlants i amb un milió de catalanoparlants amb perfil creat a LinkedIn.
  • Softcatalà presenta la guia d’aparells en català, una web que recull més de 150 aparells electrònics (mòbils, tauletes, lectors de llibres…) que permeten treballar en català. Addicionalment, també podeu trobar informació relacionada, com ara la disponibilitat de text predictiu en català. Més informació a la notícia de Softcatalà.
  • Internet té més de 3.000 milions d’usuaris a tot el món. A 30 de juny del 2014 hi havia 3.035.749.340 usuaris d’Internet al món, la qual cosa equival a dir que el percentatge de la població mundial que té accés a Internet és del el 42,3%. Els percentatges per regions són els següents: Amèrica del Nord, 87,7%; Oceania, 72,9%; Europa, 70,5%; Amèrica Llatina – Carib, 52,3%; Orient Mitjà, 48,3%; Àsia, 34,7%; i Àfrica, 26,5%. Font: Internet World Stats.

Altres notícies del mes de desembre:

  • Un altre atac a l’etiquetatge en català (Plataforma per la Llengua, 15-12-2014)
    El dia 13 va entrar en vigor una nova disposició que disminueix els drets del consumidor català mentre la llengua catalana no sigui oficial de la Unió Europea.

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

Baròmetre de l’ús del català a Internet – novembre 2014

  • Creixen les capacitats de parlar i llegir en català des del 2008 (Informe de Política Lingüística del 2013).
  • El 56,41% de les empreses de les 40 fortunes més grans dels Països Catalans no tenen versió en català de les seves webs.
  • El grup de LinkedIn de la campanya #LinkedInCatalan per aconseguir que aquesta xarxa social professional incorpori el català ja supera els 3.300 membres.
  • Ebro Foods, companyia multinacional d’alimentació, ha incorporat versió en català a la seva web.
  • La Fundació puntCAT va celebrar els 80.000 .cat sortejant 20 dominis amb allotjament web.
  • Parlem, la nova operadora de telefonia de Catalunya, comença a oferir els seus serveis.
  • L’#editorvisual: el canvi més significatiu de la història de la Viquipèdia.
  • Nova plataforma per intentar aconseguir Spotify en català.
  • Aquest desembre s’obre la fase lliure per registrar dominis .eus i .gal.

 Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 30 de novembre del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,55% (mitjà), 0,06 punts percentuals superior al del mes anterior (63,49%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes de novembre del 2014:

  • Creixen les capacitats de parlar i llegir en català des del 2008, segons l’Informe de Política Lingüística del 2013 presentat el 3 de novembre al Parlament de Catalunya pel conseller de Cultura, Ferran Mascarell. Aquestes són algunes de les dades destacades de l’Informe:
    • Entre els joves de 15 a 29 anys és on més creix l’ús del català respecte al 2008 (gairebé 5 punts). El 36,4 % de la població jove té el català com a llengua habitual.
    • El 94 % de la població adulta entén el català i més del 80 % el saben llegir i parlar. En nombres absoluts hi ha 5.899.400 persones de 15 anys i més que entenen el català, 5.027.200 de persones que el saben parlar, 5.152.400 persones que el saben llegir i 3.776.300 persones que el saben escriure.
    • Gairebé 3 milions de persones que no tenen el català com a llengua inicial el saben parlar actualment.
    • El català és la llengua habitual majoritària en cinc dels vuit àmbits territorials de Catalunya, Terres de l’Ebre, Comarques centrals, Ponent, Alt Pirineu i Aran i Comarques gironines. No ho és al Camp de Tarragona, Penedès i a l’àmbit Metropolità de Barcelona.
    • El 70 % de la comunicació en les petites i mitjanes empreses és en català.
    • Més de 3.500 acords de col·laboració amb empreses per fomentar l’ús del català vigents.
  • El 56,41% de les empreses de les 40 fortunes més grans dels Països Catalans no tenen versió en català de les seves webs, amb una lleugera millora amb respecte de l’any anterior, en el qual aquest percentatge era del 57,90%. Aquestes empreses són les següents: Almirall, Coca Cola Iberian Partners, Grifols, Puig, Cirsa, Iberostar Hotels, Melià Hotels, Barceló Hotels, Pamesa Cerámica, Riu Hotels, Pronovias, Lladró, Veremonte, BCN World, Porcelanosa, Werfen Group, Epsa Internacional, Comsa-Emte, Fiesta Hotels Group, Grupo Nefinsa, Uralita i Celsa. Com dèiem l’any passat, des de WICCAC esperem que solucionin aquesta anomalia i que incorporin la llengua catalana a les seves webs. La llista de les quaranta fortunes més grans dels Països Catalans l’hem treta del que ha fet públic recentment l’edició espanyola de la revista Forbes, que va publicar la llista de les cent fortunes més grans de l’estat espanyol.
  • El grup de LinkedIn de la campanya #LinkedInCatalan per aconseguir que aquesta xarxa social professional incorpori el català ja supera els 3.300 membres. És molt important fer-la créixer, ja que serà el principal indicador que mesurarà LinkedIn a l’hora de prendre la decisió d’incorporar o no la nostra llengua a la seva plataforma. La campanya, impulsada per la Fundació puntCAT, compta amb el suport de la Plataforma per la Llengua, Softcatalà, WICCAC, Amical Wikimedia (Viquipèdia en català), SecondNews i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC, i tindrà una durada de sis mesos, finalitzant el mes de març, coincidint amb la pròxima edició del Mobile World Congress de Barcelona.
  • Ebro Foods ha incorporat versió en català a la seva web. Des de WICCAC celebrem aquest fet, que és un pas més en la progressiva, tot i que lenta, normalització del català a Internet. Ebro Foods és una companyia multinacional d’alimentació que opera en els sectors de l’arròs, la pasta i les salses. Té la seva seu central a Madrid i té presència comercial o industrial a més de 25 països d’Europa, Amèrica del Nord, Àsia i Àfrica.
  • La Fundació puntCAT informa que ja s’han superat als 80.000 dominis .cat registrats i, per celebrar-ho, va llençar el concurs “80.000 gràcies”, on sortejaven entre els participants 20 dominis .cat gratuïts (i el seu corresponent allotjament web) pel període d’un any. Per participar al sorteig, actiu del 25 al 28 de novembre només s’havia de difondre a les xarxes socials la fotografia dels 80.000 dominis .cat, a la qual es podia accedir mitjançant els perfils de Facebook, Twitter i Instagram de la Fundació puntCAT.
  • Parlem, la nova operadora de telefonia de Catalunya, comença a oferir els seus serveis. Parlem es defineix com “el primer Operador de Telecomunicacions pensat i fet des de Catalunya amb les solucions més innovadores disponibles al món. Pensem que cada territori ha de disposar dels mitjans que permeten progressar a la societat que hi habita”. Des del 27 de novembre es poden contractar diverses tarifes integrades de veu i dades per a particulars i empreses, tant en modalitat de prepagament com de contracte.
  • L’#editorvisual: el canvi més significatiu de la història de la Viquipèdia. The Economist va definir l’editor visual com el canvi més significatiu de la història de la Viquipèdia. Aquesta nova eina permet a la gent editar sense necessitat d’aprendre la sintaxi wiki, l’antic codi necessari per editar la Viquipèdia. Amb l’editor visual, el format apareix en pantalla a mesura que s’escriu (WYSIWYG), de manera similar a com s’escriu un document en un processador de textos. Més informació a la notícia d’Amical Wikimedia.
  • Nova plataforma per intentar aconseguir Spotify en català. Spotify està disponible en 20 llengües diferents però no en català. És per això que ha sorgit aquesta nova iniciativa, Sportify en català, activa a les xarxes socials Facebook i Twitter, que pretén aconseguir que s’inclogui la llengua catalana. Recordem que des de Flog.cat ja es va fer una campanya en aquest sentit l’any 2011. Després de rebre gairebé 1.500 peticions, Spotify va contestar dient: “Gracias por tu mensaje. Por el momento no tenemos planeado hacer disponible Spotify en ningún otro idioma. Sin embargo, hemos tomado nota de tus datos y agradecemos la ayuda ofrecida”.
  • Aquest desembre s’obre la fase lliure per registrar dominis .eus i .gal. En aquesta fase qualsevol persona física o jurídica podrà registrar dominis amb aquestes extensions, però haurà de demostrar connexió amb la cultura i la llengua basca o gallega per utilitzar-lo. El domini ha de tenir contingut mínim significatiu en basc o gallec, encara que es mostri també en altres idiomes. En cas que no mostri contingut en basc o gallec, haurà de tenir continguts relacionats amb la cultura basca o gallega. Uns requisits similars als que es van demanar en el cas del domini .cat.

Altres notícies del mes de novembre:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

 

Baròmetre de l’ús del català a Internet – octubre 2014

 Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 d’octubre del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,49% (mitjà), 0,08 punts percentuals superior al del mes anterior (63,41%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes d‘octubre del 2014:

  • La Plataforma per la Llengua i WICCAC demanen la implementació d’una versió en llengua catalana a l’edició digital de La Vanguardia. La Plataforma per la Llengua i WICACC han enviat una comunicació al Grup Godó, demanant la implementació d’una versió en català a l’edició digital de La Vanguardia, el diari més llegit a Catalunya. Tot i que des de fa més de tres anys que l’edició en paper de La Vanguardia ja compta amb una edició en català, l’edició digital és encara només en castellà. Amb la inauguració de l’edició digital en català del diari madrileny El País, actualment 4 dels 5 diaris en paper més llegits de Catalunya, tenen edició en llengua catalana: El Periódico, El Punt Avui, Ara i l’esmentat EL PAÍS. En aquest context de normalització del català en les edicions digitals dels mitjans de comunicació, la manca de la nostra llengua a la web de La Vanguardia és percebuda pels lectors com una incongruència, i més tenint en compte que ja existeix l’edició en català en paper.
  • El diari EL PAÍS va inaugurar el passat 6 d’octubre una edició digital en català amb el domini elpais.cat. Fa 32 anys EL PAÍS va imprimir el primer exemplar de la seva edició a Catalunya i va començar a publicar pàgines setmanals en català dedicades a la llengua i la cultura catalanes, sota la rúbrica de Quadern de Cultura; unes pàgines que constitueixen el nucli de l’edició digital que ara es posa a disposició dels seus lectors. Des de WICCAC donem la benvinguda a aquesta edició catalana d’EL PAÍS, que en certa manera agafa el relleu de la que va tenir no fa gaire temps el Diario Público.
  • Vídeo de la campanya #LinkedInCatalan per aconseguir que LinkedIn incorpori el català. La periodista Xantal Llavina és la protagonista del nou vídeo de la campanya #LinkedInCatalan publicat el 29 d’octubre. En els seus poc més de dos minuts de durada s’hi exposa un resum dels arguments d’aquesta campanya, iniciada a principis de setembre i que tindrà una durada de sis mesos, fins el mes de març del 2015. És molt important fer la màxima difusió possible d’aquest vídeo, especialment compartint-lo a través de les xarxes socials, per ajudar a que la campanya sigui un èxit.
  • El grup de LinkedIn “In Catalan, please” ja supera els 2.100 membres a 31 d’octubre. El grup dedicat a aquesta iniciativa, que està tenint un important creixement en els darrers dies, és una de les peces bàsiques de la campanya #LinkedInCatalan, ja que es pot considerar que si aconsegueix un important ressò és més probable que LinkedIn pugui donar una resposta positiva a la petició. De fet, es calcula que a LinkedIn hi ha un milió de catalanoparlants amb perfil creat, molts dels qual podrien estar interessats en sumar-se a la campanya. Des de WICCAC fem una crida a que ho facin.
  • Rimarts Cava ha incorporat versió en català a la seva web. Rimarts ha renovat recentment la seva web, que fins ara no tenia versió en català, i hi ha afegit la nostra llengua. Des de WICCAC expressem la nostra satisfacció per aquest fet, que és un pas més en la total normalització del català en aquest sector (96,46% de webs analitzades al baròmetre).
  • Doble promoció de tardor 2×1 i 1×2: el domini .cat torna a baixar preus. La Fundació puntCAT ha posat en marxa una doble promoció de tardor per tal de facilitar el registre de dominis .cat. La campanya, que romandrà operativa fins al 31 de desembre, permet registrar dos .cat pel preu d’un (2×1) i un .cat per dos anys pel preu d’un any (1×2). Sis registradors de dominis s’han adherit a la iniciativa. Més informació a la notícia de la Fundació puntCAT.
  • La Plataforma per la Llengua exigeix una rectificació immediata al govern espanyol pel seu secessionisme lingüístic als webs institucionals. Més de la meitat dels 34 webs analitzats per la Plataforma per la Llengua diferencien entre català i valencià. La Plataforma per la Llengua troba especialment alarmant la distinció entre català i mallorquí que fa el ministeri d’Educació per inscriure’s a uns cursos en anglès. Alguns dels webs analitzats són: ADIF, RENFE, Gobierno de España, Casa Real, Tribunal Constitucional o el Congreso de los Diputados. En els pocs casos en que hi ha una versió en català, en cap cas és real ni completa. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.
    Estudi sobre el tractament de la llengua catalana en els webs de les empreses públiques i de les institucions del govern espanyol.
  • La Plataforma per la Llengua convoca la segona edició del Premi Martí Gasull i Roig. Gràcies a l’èxit de la primera edició i amb l’objectiu de continuar l’homenatge a Martí Gasull i Roig, un dels fundadors i principal impulsor de l’ONG del català que va morir el setembre de 2.012 en un accident de muntanya a l’Himàlaia, la Plataforma per la Llengua convoca la segona edició del Premi Martí Gasull. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.
    Web del Premi Martí Gasull i Roig

Altres notícies del mes d‘octubre:

  • Descobrir l’entorn amb la Wikipedia (VilaWeb, 29-10-2014)
    Una nova funció de l’aplicació mòbil de l’enciclopèdia oberta proposa articles relacionats amb llocs i indrets pròxims a l’espai on ens trobem.

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

Baròmetre de l’ús del català a Internet – setembre 2014

Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 30 de setembre del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,41% (mitjà), 0,02 punts percentuals superior al del mes anterior (63,39%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes de setembre del 2014:

  • WICCAC fa una crida a les entitats, les universitats, les empreses i els particulars a donar suport i a adherir-se a la campanya #LinkedInCatalan per aconseguir que LinkedIn incorpori el català. Amb aquesta campanya es vol aconseguir que LinkedIn, la principal xarxa social professional del món, accepti introduir currículums escrits en català, així com un menú de navegació en llengua catalana. Des de la web de la campanya linkedincatalan.cat s’hi poden fer les adhesions individuals o col·lectives, així com fer-ne difusió a través de Twitter, Facebook o de la pròpia LinkedIn, on s’hi ha creat un grup dedicat a la iniciativa. La campanya tindrà una durada de sis mesos. Més informació a la notícia publicada a la web de WICCAC el passat 11 de setembre.
  • Es presenta la versió 2.4 del Catalanitzador de Softcatalà per al Windows i Mac. El Catalanitzador de Softcatalà és un programa que posa a l’abast de qualsevol usuari de forma senzilla tenir en català els ordinadors amb el Microsoft Windows o Mac OS X. En executar-lo, el Catalanitzador analitza automàticament els canvis que cal fer i, en un procés guiat, els realitza sense que l’usuari s’hagi de preocupar de res més. Més informació a la notícia de Softcatalà.
  • Presentat el VII Informe sobre la llengua catalana (2013). L’Informe, elaborat per la Plataforma per la Llengua, l’Institut d’Estudis CatalansXarxa CRUSCAT i Òmnium Cultural, constata els efectes de l’ofensiva contra l’estatus normatiu de la llengua catalana i de l’estratègia per a frenar la presència del català en l’ensenyament. Des de WICCAC destaquem aquest paràgraf de l’apartat que tracta de la situació del català segons el territori: “En relació amb l’estat de salut de la llengua, es pot afirmar que el conjunt de la comunitat lingüística catalana acull un ventall ben matisat de situacions sociolingüístiques. Així, s’hi poden trobar regions on les expectatives de normalitat lingüística són plenament justificades (Catalunya i Andorra) i unes altres amb uns indicadors sociolingüístics força deficitaris (Catalunya del Nord i l’Alguer). Al bell mig d’aquests dos grups hi ha tres territoris (Illes Balears, País Valencià i la Franja) on la llengua pateix de manera especial els embats d’una administració autonòmica que no només no ha apostat decididament per la rehabilitació de la llengua històrica, sinó que està potenciant mesures que a mitjà termini poden alterar greument la funcionalitat comunicativa del català en el seu ecosistema històric”.
  • Apple ha llançat l’iOS 8 amb dictat en català. El nou sistema operatiu dels iPhone i iPad ja es pot descarregar, tal com ja es va anunciar el passat mes de juny, quan es va presentar la versió beta a la conferència de desenvolupadors WWDC 2014 celebrada a San Francisco.
  • Ros Roca ha suprimit el català de la seva web. Ros Roca Environment, multinacional catalana fundada l’any 1953 a Agramunt i amb seu corporativa central i fàbrica a Tàrrega, ha suprimit el català de la seva web i actualment només la té en castellà i anglès. Ros Roca centra la seva activitat en la fabricació de béns d’equip i en el disseny i desenvolupament de sistemes i processos d’enginyeria aplicats al medi ambient.

  • Obert al públic el domini .scot per a webs relacionades amb Escòcia i la cultura escocesa i gaèlica. Es podria dir que, com passa a Catalunya amb el domini .cat, Escòcia ja és independent a Internet amb el domini .scot des del 23 de setembre, quan es va obrir a tots els usuaris. Aquest domini l’havia sol·licitat a la ICANN l’any 2009 l’organització sense ànim de lucre dotscot.net i ha tingut l’assessorament de la Fundació puntCAT – domini .cat.
  • La Plataforma per la Llengua denuncia que les botigues Tiger apliquen polítiques discriminatòries vers el català i actuen al marge de la legalitat. L’obertura recent de noves botigues de la cadena danesa de papereria i objectes diversos Tiger al nostre país, no s’ha vist acompanyada de polítiques respectuoses amb el consumidor català. Com ja havien fet altres multinacionals; Tiger aplica una política discriminatòria única a Europa vers el consumidor català a més d’incomplir diversos preceptes de la legislació actual. Més informació a la notícia de la Plataforma per la Llengua.

  • Els piulets geolocalitzats van dibuixar la V de la Via Catalana 2014 de l’Onze de Setembre, segons es pot veure clarament en el mapa fet mitjançant els piulets geolocalitzats elaborat per un equip d’investigadors de l’Institut de Física Interdisciplinar i Sistemes Complexos (IFISC), especialitzat en l’anàlisi de dades de xarxes socials.

Altres notícies del mes de setembre:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

 

WICCAC dóna suport a la campanya #LinkedInCatalan

WICCAC dóna suport a la campanya “LinkedInCatalan” per aconseguir que la xarxa social professional LinkedIn accepti introduir currículums escrits en català, així com un menú de navegació en llengua catalana.

Des de la web de la campanya linkedincatalan.cat s’hi poden fer les adhesions individuals o col·lectives, així com fer-ne difusió de la campanya a través de Twitter, Facebook o de la pròpia LinkedIn, on s’hi ha creat un grup dedicat a la iniciativa. És molt important fer difusió de la campanya per a poder aconseguir el màxim d’adhesions possibles.

La presència del català a LinkedIn, la xarxa social professional líder al seu sector amb més de 300 milions d’usuaris arreu del món, seria de gran utilitat per a les empreses i els usuaris, ja que les empreses de Catalunya tenen en compte majoritàriament el coneixement de la llengua catalana per a la selecció del seu personal.

Actualment LinkedIn permet introduir currículums en 9 llengües amb menys número de parlants que el català -l’armeni, l’albanès, el finès, l’eslovac, el danès, el noruec, el lituà, el letó i l’islandès- i amb 4 que en tenen aproximadament els mateixos: l’hongarès, el grec, el txec, i el suec. El català, amb uns 10 milions de parlants, és una llengua molt activa a Internet i també ho vol ser a LinkedIn.

La campanya, impulsada per la Fundació puntCAT, compta amb el suport de la Plataforma per la Llengua, Softcatalà, WICCAC, Amical Wikimedia (Viquipèdia en català), SecondNews i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC, i tindrà una durada de sis mesos, finalitzant el mes de març, coincidint amb la pròxima edició del Mobile World Congress de Barcelona, amb el lliurament als responsables internacionals de LinkedIn de la “Carta oberta a LinkedIn” i de totes les adhesions recollides en el transcurs de la campanya.

A la web de la campanya s’hi recullen informacions amb infografies força interessants en els seus diferents apartats: “Què ens amoïna?”, “Carta oberta a LinkedIn”, “Un idioma potent”, “La llengua de Barcelona”, “Fes córrer la veu” i “Posa-t’hi el logo”, així com “Adhereix-t’hi en un click” i un comptador en temps real de les adhesions rebudes.

Baròmetre de l’ús del català a Internet – agost 2014

  • WhatsApp té versió de la seva web en català.
  • A punt de fer 9 anys, el .cat és un domini plenament consolidat.
  • Lefties, botiga online d’Inditex inaugurada a l’agost, té versió en català.
  • Puig, Simon i La Seda de Barcelona han suprimit el català de les seves webs.
  • La web TripAdvisor torna a prohibir l’ús del català en les opinions i comentaris dels seus usuaris.
  • Ullsvermells.com, les estadístiques de la Via Catalana 2014 en temps real.
  • Guifi.net, la xarxa de telecomunicacions comunitària més gran del món. (Font: VilaWeb – ACN)
  • Internet tenia més de 2.800 milions d’usuaris a tot el món a 31-12-2013, el 39% de la població.

Actualització mensual del resum de situació del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC a 31 d’agost del 2014.

Resum de dades destacades:

  • El percentatge global d’ús del català és del 63,39% (mitjà), 0,01 punts percentuals inferior al del mes anterior (63,40%).
  • Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l’estudi que tenen un percentatge d’ús del català inferior al 50%. N’hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Notícies destacades del mes d‘agost del 2014:

  • WhatsApp, l’App multiplataforma mòbil de missatgeria més popular, que permet intercanviar missatges sense pagar pels SMS, té versió de la seva web en català, afegint-se a altres webs de grans companyies com Google, Facebook, YouTube, Twitter, Live.com (Microsoft), Blogspot (Blogger), així com la Wikipedia (Viquipèdia en català). WhatsApp ha assolit la impressionant xifra de 600 milions d’usuaris actius al mes.
  • A punt de fer 9 anys, el .cat és un domini plenament consolidat. El domini .cat és el domini de primer nivell d’Internet per a la llengua i cultura catalanes. Dels més de 77.900 dominis .cat registrats actualment un 56,8% són d’empreses, un 98,3% de les quals privades. Multinacionals i grans empreses presents a Catalunya tenen domini .cat, com Google, Microsoft (Catalunya), Nestlé, Danone, Decathlon, Eismann, Deutsche Bank, YouTube, Repsol, Gas Natural, Iberia, Movistar, Vodafone, Vueling, Booking, FC Barcelona, Freixenet, Torres o Fnac, tot i que aquesta darrera només té una petita part de la seva web en català, concretament la secció de llibres en català. Quant a l’ús que se’n fa del domini, el .cat és el tercer domini amb més densitat d’informació d’entre els dominis genèrics, darrera del .musem i del .com. Així, els webs .cat aporten més contingut a la xarxa que els .org, .net i .info, entre d’altres. El domini .cat ha anat abaixant els preus d’alta i de renovació i diverses vegades l’any realitza promocions amb descomptes. Més informació a la web de la Fundació puntCAT.
  • Lefties, botiga online d’Inditex inaugurada a l’agost, té versió en català. S’afegeix així a altres marques d’aquest grup com om Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti i Zara Home.
  • Puig, Simon i La Seda de Barcelona han suprimit el català de les seves webs.
    Puig, fundada l’any 1914, és una empresa familiar de moda i fragàncies amb seu a Barcelona, dirigida en l’actualitat per la tercera generació de la família. Els productes de Puig es distribueixen en més de 140 països de tot el món, i les seves filials són presents en 21 d’ells.
    Simon, que actualment només té versió de la seva web en castellà, anglès i portuguès, és la capçalera d’un grup industrial format per 25 empreses a tot el món, amb seu central a Barcelona, que va néixer l’any 1916 en un petit taller familiar a Olot. És una empresa líder en el mercat espanyol i amb una notable posició en el mercat mundial de material elèctric de baixa tensió.
    La Seda Barcelona (LSB), actualment en mans del grup extremeny Cristian Lay, va suprimir el català de la seva web fa uns mesos. La Seda de Barcelona és un grup industrial d’embalatge de plàstic que opera a nivell internacional, a través de les seves 14 plantes a Europa, Turquia i Nord d’Àfrica, i té plantes al Prat de Llobregat, on té la seu central, i a La Canonja, al Tarragonès.
  • La web TripAdvisor torna a prohibir el català als usuaris. Segon va informar Nació Digital el passat 20 d’agost, la web de TripAdvisor ha tornat a prohibir l’ús del català en les opinions i comentaris dels seus usuaris. Recordem que aquest tema s’arrossega des de fa temps i que des de WICCAC, conjuntament amb la Plataforma per la Llengua, ja els vam adreçar una queixa el mes de febrer del 2013.
  • Ullsvermells.com, les estadístiques de la Via Catalana 2014 en temps real. En aquest portal es poden veure les estadístiques de la Via Catalana 2014 en temps real, amb gràfics que mostren l’ocupació dels diferents trams de la V de la campanya ‘Ara és l’hora’ de l’11 de setembre, amb informació addicional de la parada de metro més propera.
  • Guifi.net, la xarxa de telecomunicacions comunitària més gran del món. Guifi.net és un servei de telecomunicacions que ofereix connexió a Internet al marge del circuit comercial convencional on dominen les operadores tradicionals. Es tracta d’una xarxa en què cada usuari contribueix a estendre-la pel territori connectant-s’hi. Guifi.net es defineix com una xarxa ‘oberta, lliure i neutral’. (Font: VilaWeb – ACN)
  • El total d’usuaris d’Internet al món a 31-12-2013 era de més de 2.800 milions (2.802.478.934), amb una penetració (% de població) del 39%. Per zones geogràfiques, la distribució és la següent: Nord Amèrica, 84,9%; Europa, 68,6%; Oceania, 67,5%; Sud Amèrica i Amèrica Central, 49,3%; Orient Mitjà, 44,9%; Àsia, 31,7%; i Àfrica, 21,3%. (Font: Internet World Stats)

Altres notícies del mes d‘agost:

Enllaços del Baròmetre de l’ús del català a Internet de WICCAC:

 

http://wiccac.cat/cialis-sin-receta.html http://wiccac.cat/viagra-espana.html